4xUlenberg.reismee.nl

Laughlin - Nevada

Hallo allemaal!

Update van onze reis!

Vandaag vroeg opgestaan, om op tijd naar het oosten te rijden. De eerste trip. Goed dat we even een paar dagen hebben genomen om te acclimatiseren. het is 296 mijl van Los Angeles naar Laughlin. We hebben geen idee wat we moeten verwachten van deze stad. De weg ernaartoe is een lange weg door de woestijn.

Typisch Amerikaanse wegen met lange vergezichten. Voor de rest geen levende ziel. Tipje in de USA is wel op zo'n lange weg is dat als je een tankstation tegen komt, je maar gewoon moet tanken, ook al heb je nog een halve. Je weet niet wanneer je de volgende tegenkomt. Dat is iets anders geregeld als bij ons.

Ik zit relaxed achterin dit keer om de verslagen voor jullie bij te werken. Ik kan me vervelender plaatsen voorstellen om een blog te schrijven.

Onderweg komen we weinig plaatsen tegen om te stoppen, maar als we met z'n allen dan toch echt moeten, is daar ineens een oasa waar we ons even kunnen ontspannen. Ook dat is anders geregeld als in Europa. Waar we in Europa de lef niet hebben op een openbaar toilet te komen langs de snelweg (vooral Frankrijk zal ik maar zeggen), kun je hier met alle gemak even plaatsnemen. Er is daadwerkelijk toiletpapier aanwezig, en er is permanent een attendant om de boel in de gaten te houden en schoon te houden. Vervelend baantje, maar het is een baantje!

Wel even met een gepaste waarschuwing natuurlijk:

Aangekomen in Laughlin, vragen we ons serieus af waar die naam 'Laugh-lin' vandaan komt. Het is een plaats in de woestijn waar een aantal casino's staat, en that's it. Wordt hier wel eens iets gewonnen? Nee. Wordt hier wel eens gelachen (laugh...) Nee. Mensen die hier rondlopen in de casino's, maar ook daarbuiten zijn droevig, leeg. de sfeer is vreemd. We zijn blij dat we morgen door kunnen. Dit was zeg maar een noodzakelijke stop.

Tot morgen, dan meld ik ons vanuit de Grand Canyon!

Patrick, Charlotte, Arnout en Menno

Gemma

ahah die Patrick, laat zich chaufeuren door Charlotte en zit achterin in en vette Chevy een blog te maken..op een Aple nog wel .....GE-WEl-DIG!!!