4xUlenberg.reismee.nl

Sedona... Yee-haw

Sedona… Yee-haw

Toen we onze vakantie aan het uitzoeken waren, zagen we dat Sedona een onderdeel was van de reis. Geen idee, nooit van gehoord, zal er bij horen. Nou, na vandaag weten we voorgoed wat Sedona is, waar het ligt, en bovenal, waarom het een must is om naar toe te gaan als je een reis naar Amerika maakt.

Maar goed, even beginnen waar ik gisteren ben gestopt. Super 8… ja, de nacht was krap, en heel erg warm. We willen niet met airco aan slapen, maar het bijna noodzakelijk. We hebben vandaag de Pink Jeep scenic tour gedaan. Was een leuk ritje met een roze Jeep, en een gids. Een dame die ons een beetje verteld heeft van de geschiedenis en de natuur alhier.

Sedona is een echt cowboy en indianen dorpje. Lasso's, pistolen bij de hardware store, Stetsons en squaws, je vindt het hier allemaal. Ze lopen hier zelfs uitgedost in klederdracht over straat. Veel kunst hier in het dorpje ook.

We hebben gisteravond overigens de verleiding niet kunnen weerstaan om sushi te gaan eten bij de plaatselijke Japanner. Heerlijk sushi's, alleen anders geserveerd als in Nederland. Alles in de USA is groot, dus de sushi doet hiervoor niet onder. Er moest een tafeltje bij, en toen we klaar met eten waren hadden 4 'to go boxes' bij ons…
Dat is een mooi principe hier in Amerika, de 'to go box', iets wat in Nederland absoluut not done is, is hier eerder gewoonte. Heb je je eten niet op? neem het mee naar huis, je hebt er voor betaald.
Dus wij hadden een excellent lunch!

Morgen Canyon de Chelly…. we laten ons verrassen, dat is tot nu in elk geval op elke locatie goed gelukt.

Welterusten! wij doen de rest van de dag nog ;-)
Patrick, Charlotte, Arnout ('Sebastian', you can't pronounce my first name anyway) en Menno (who…?) Menno (Excuse me…?) MENNO! (never mind...)

Harry Rexwinkel

Tot later, vooral doorgaan!