4xUlenberg.reismee.nl

Mammoth Lakes

Mammoth Lakes

We zijn in het groen aangekomen, en dat is mooi. Mammoth Lakes staat op de planning, en we zullen logeren in de Alpenhof. Ja je leest het goed, Alpenhof. Gekscherend hebben we al een beetje rond gewhapped dat we in Oostenrijk waren, maar dat is dus niet zo. Mammoth Lakes staat bekend dankzij het sportieve karakter. In de winter een haast oneindige hoeveelheid pistes, zomer's wandelen en mountainbiken.

Onderweg naar Mammoth Lakes zijn we onze eerste echte Hardware Store tegengekomen in een dorpje voor Mammoth Lakes. Charlotte vol in de ankers, auto parkeren, en hoppa, bij de gunshop naar binnen om al dit echte wapenschoon te aanschouwen. Muniotie kon niet geruild worden, en er stond een echte wapenhandelaar inclusief truckerscap achter de toonbank. Je zag 'm denken 'heb je er weer een paar…'. Voor Charlotte konden we een roze dubbelloops kopen, voor Menno een gecamoufleerde M-16, en Arnout had toch liever die Remmington met afgezaagde loop. Zonder wat te kopen maar met een big smile gingen we de winkel weer uit, want dit vinden we mooi. Echt jongensspeelgoed (en ook een beetje voor meisjes).

Aangekomen in Mammoth Lakes kwamen we er al snel achter dat wintersportprijzen hier niet onbekend zijn. Alles is hier erg duur. We hadden al gemerkt dat de supermarkten hier in Amerika schrikbarende prijzen hanteren, maar hier kan er echt nog een schepje bovenop. De lunch bestond uit 4 hamburgertjes bij Toomey's voor $ 77.00 We hebben gisteravond in een restaurantje hier een klein maccharonietje genomen, en waren $ 78.00 verder. Ik kan goed koken voor aanzienlijk minder is de conclusie.

Mammoth Lakes heeft mooie dingen. Een aantal behoorlijke skishops, waar men uiteraard nu uitverkoop heeft. We hebben niets gekocht, ook niet met 50% korting.

Gisteravond hadden de bewoners van Mammoth Lakes een Tequilla proef-avond georganiseerd, met live muziek. Je kon dan voor %20.00 een glaasje kopen, en bij allerlei tequillastandjes het glaasje laten vullen. Aan het begin van de avond voorspelde ik al dat meer dan de helft van de bevolking binnen het uur rondom heen was, maar dat viel mee. We hebben er overigens wel de HELE nacht van mogen genieten. Motoren die mooi warm moesten draaien onder ons raam, tequillaprevers meenden een beer gezien te hebben (wat overigens wel mogelijk is hier, maar wel uitzonderlijk…), en precies onder ons raam was een populaire pleisterplaats voor de rokers uit Mammoth Lakes, en een spugende meneer. De nacht was lang…

De volgende ochtend wakker geworden van de fluitende vogeltjes, en….. een warmdraaiende Harley Davidson. Mooi geluid, maar niet nu.

We hebben dus op tijd ontbeten op de motorkap van onze auto, want tafeltjes kennen ze hier niet.

Vol avontuurzin zijn we op ontdekkingstocht gegaan naar de Devil's Postpile en de Rainbow Waterfall. Een hele happening alhier. Het is een wandeltour van ongeveen 7 miles, dus moesten we wel voldoende water meebrengen.
The Devil's Postpile is een vreemde stapel stenende als zeskanten gevormd zijn, en rechtop staan. Dit schijnt een natuurlijk proces te zijn bij het afkoelen van bepaalde soorten vulkanisch gesteente. Als je het ziet is het werkelijk heel wonderlijk, en heel mooi. Rondom The Pile, is een naaldbomenwoud wat ook erg mooi is. Dit woud heeft in 1992 een enorme bosbrand ondergaan, en de sporen hiervan zijn nog steeds erg goed zichtbaar.

De naaldbomen in deze omgeving zijn ook ietsje groter als bij ons, de hoogte komt wel overeen, maar de omvang is fenomenaal. Het park en de wandelroute zijn ook erg Amerikaans ingericht, er ligt echt een pad, weliswaar van los zand, waar je dan ook niet buiten mag komen. Dat zou echt immens 'inappropiate' zijn. de 'hike' is een lange. als we op de splitsing aankomen om naar de Rainbow Falls te gaan, denken we even na of we dit gaan doen. Natuurlijk gaan we, want deze waterval willen we natuurlijk niet missen!

De Rainbow Fall is een waterval die zich steeds verder stroomopwaarts verplaatst. Dit komt door de erosie die hij zelf veroorzaakt. In de afgelopen jaren is de waterval al 500ft opgeschoven. Het is een adembenemend gezicht deze waterval. Na even van het uitzicht genoten te hebben zijn we weer bergopwaarts gegaan, opweeg naar de shuttle bus. Toen we daar aankwamen, was er een winkeltje en een café waar we wat konden eten, maar bij nader inzien, hebben we een mueslireep en een flesje water in het winkeltje gehaald. Het budget was toen op.

Vanavond vroeg naar bed!

Morgen weer?

Groeten,

PCAM

Harry Rexwinkel

Gewoon prachtig!
En welterusten en sweet dreams, later.......

Ma

Hopelijk beetje beter geslapen en er weer fris van genieten hè.xxxx

Oscar

Tsja... Ik had jullie gewaarschuwd: begin er niet aan!!! Maar goed jullie houden je taai en zijn echte doorbijtend. Ik proef in jullie verslagen geen heimwee naar Nederland. Ben trots op jullie dat je dat zo goed kan verbergen en gewoon de gepland reis afmaakt. Houd moed! Tanden op elkaar en nog even volhouden! Ook hier komt een einde aan.... (dat is naar alle waarschijnlijkheid voor jullie geen prettig idee... Sorry, maar jullie worden hier gemist)
NB. Je ziet het: ook afgunst heeft zijn manier van schrijven...

Pa

Als ik het zo lees allemaal heb je een goede conditie nodig.Ik denk dat zo'n reis beter werkt dan een dieet.Hou vol en geniet er van, want het is zo voorbij.

Ma

Nou ,nou wat een indrukken allemaal ,nu lekker naar het strand om heerlijk uit te rusten ,jullie hebben nog lekker een week ,en inderdaad van heimwee geen spoor heerlijk toch,dat is wel eens anders geweest hè .liefs xxxx. Ma