4xUlenberg.reismee.nl

Viva Las Vegas!

Viva Las Vegas!

Ja Ja, het is zover. We hebben met z'n allen erg uitgekeken naar dit deel van de reis. Niet zozeer om het Las Vegas spektakel, alswel naar de outlets!
Nu ging het uiteraard niet alleen daarom, maar ook om het Las Vegas spektakel.

OK, we zijn heel vroeg opgestaan, omdat we ook erg graag uit het Bryce Canyon Resort weg wilden. we hadden afgesproken met elkaar om om 5:00 te gaan rijden, zodat we om 10 uur ongeveer in Las Vegas zouden zijn. Eén roadkill en 249 miles, en een paar uurtjes later arriveerden we aan de rand van de stad. We waren op tijd in outlet North, er was voldoende parkeerplaats in de parkeergarage. Later zou blijken dat de garage echt heel snel nokvol zit.

We hebben uiteindelijk een mooie shop-dag gehad, op naar ons hotel de Best Western Mardi Grass. Ik moet zeggen de Best Western hotels zijn echt goede hotels. Ruime bedden, vriendelijk personeel, en mooie kamers. Zo ook hier in Vegas. Het hotel had ook een klein casino. Bij de receptie werden we alleraardigst geholpen aan onze tickets voor The Deuce. The Deuce in een hop on-hop off bus die alleen maar rondjes rijdt over thé strip, en daar kun je op op of uitstappen wanneer en waar je maar wilt. Deze tickets hoorden bij het reispakket van Jan Doets te zitten, maar helaas, die waren er niet. Dus bij de receptie hebben ze dit keurig voor ons geregeld.

Na even een noodlesoeppie uit het koffiezetapparaat hebben we de shuttle gepakt die ons van het hotel naar The Bally hotel en casino zou brengen, het begin van thé strip. Het was heet in Las Vegas, toen we om 21:00 uit de shuttle stapten was het nog 34 graden.
We zijn thé strip opgegaan, en hebben ons eerst maar eens vergaapt aan alle verlichte verlokkingen van deze stad. En dat waren er een hoop. Al snel werd duidelijk waar het in deze stad eigenlijk allemaal om gaat. Deze stad heeft slechts één doel, en dat is zo snel mogelijk, zo geraffineerd mogelijk jouw geld uit jouw zak in hun zak te krijgen, en er dan nog voor te zorgen dat je nog meer geld gaat halen zodat ook dit weer zo snel mogelijk in de zakken van een ander verdwijnt. Hoe men dat doet? Je mag hier roken in de casino's, eten en drinken is gratis, als je in het casino bent, zul je nergens een klok vinden, want men wil voorkomen dat je snel ziet hoe lang je al binnen bent, een casino heeft geen ramen, zodat je niet kunt zien of de zon al opkomt, de stoelen zitten iets te lekker, en er hangen heerlijke luchtjes in de casino's zodat je al die ongewassen mensen die er al dagen zitten niet kunt ruiken. Ik was in eerste instantie in de veronderstelling dat het om gokken ging in Las Vegas, maar om de meter kregen we ook dames aangeboden om onze tijd mee te verdoen…

We hebben ons diner gegeten bij een mexicaan aan de strip. Op een balkon, zodat we goed alle passerende mensen konden bekijken, wat erg leuk was. Wat een veelkleurigheid aan mensen loopt hier rond.
We hebben echt genoten van de fonteinen voor het Bellagio, en Ceasars Palace sprak ook erg tot de verbeelding. Binnen in de gebouwen wordt Chanel, Gucci en Louis Vuitton zijn hier goed vertegenwoordigd. Geen prijsjes bij de artikelen, want dat doet niet ter zaken natuurlijk. als je iets wilt hebben van deze merken, dan koop je het, ongeacht wat het kost.

Als je de casino's in gaat is er echt een oneindige hoeveelheid gokmachines en tafels waar je je geld ik kon leveren, en voor je het weet ben je zelfs ook de weg een beetje kwijt.
De security is in alle casino's erg streng. In het tapijt zitten paden waar Arnout en Menno op moesten blijven, en ze mochten niet stil blijven staan om even te kijken. Meneer Amerika vindt dat kinderen absoluut beschermd moeten worden tegen dit Sodom en Gomorra. Al mochten ze wel de kaartjes en catalogi op straat aangeboden krijgen.

Toen we moe en volgezogen waren met Las Vegas, wilden we met de Monorail naar huis/hotel, maar nadat we kaartjes hadden gekocht uit een machine, bleek dat de Monorail al gesloten was… lekker dan. dan maar een taxi.

Las Vegas was mooi, heel erg indrukwekkend, en heeft ons buiten de outlet verder gelukkig geen geld gekost. We zijn niet zo van het gokken. (al is het op z'n tijd best leuk!) En Elvis staat hier nog steeds avond aan avond voor een uitverkochte zaal hetzelfde concert te geven, al 25 jaar.

In het hotel aangekomen, zijn we direct gaan slapen, morgen Dead Valley!

Patrick, Charlotte, Arnout en Menno

Harry Rexwinkel

Erg leuk, je ziet dit echt heel vaak in films en series, hé

INGRID

Wat een stad, wat een glitter!! Fijn dat ik even mee kon kijken en stil kon staan wat daar gebeurd!! Die halve moto aan de muur, wat een spektafel zeg!! Fijne reis verder. Groetjes